Hoe kan ik AirPlay gebruiken met Android TV?

Ik probeer mijn iPhone-scherm naar mijn Android TV te spiegelenen met AirPlay, maar het werkt niet. De TV verschijnt niet als een optie wanneer ik probeer verbinding te maken. Weet iemand hoe ik dit kan laten werken? Heb echt hulp nodig hiermee.

Android-tv’s ondersteunen doorgaans AirPlay niet van nature. Daarom verschijnt je tv niet. Wat je nodig hebt, is een app van derden om de kloof tussen je iPhone en Android-tv te overbruggen. Een zeer aanbevolen optie is de Docast-schermspiegelingsapp. Deze is ontworpen om schermspiegeling tussen verschillende apparaten, waaronder iPhones en Android-tv’s, te vergemakkelijken.

Om te beginnen, volg deze stappen:

1. Installeer Docast: Download en installeer de Docast-schermspiegelingsapp op je Android-tv. Je kunt deze vinden in de Google Play Store.

2. Verbind met hetzelfde Wi-Fi: Zorg ervoor dat zowel je iPhone als Android-tv zijn verbonden met hetzelfde Wi-Fi-netwerk. Deze stap is cruciaal zodat de apparaten kunnen communiceren.

3. Open de App: Start de Docast-app op je Android-tv.

4. Schakel AirPlay in: Open op je iPhone het bedieningscentrum en selecteer “Scherm Spiegelen.” Docast zou als optie moeten verschijnen.

5. Selecteer je TV: Kies je Android-tv uit de lijst, en je iPhone-scherm zou direct moeten beginnen met spiegelen naar je Android-tv.

Als dat niet werkt, controleer dan dubbel of beide apparaten op hetzelfde netwerk zitten, en probeer zowel de tv als de iPhone opnieuw op te starten.

Voor meer informatie en om de app te downloaden, bezoek de officiële Docast-app website.

Ik begrijp wat je zegt, maar je wilt misschien ook alternatieve apps verkennen. Soms is het een kwestie van de juiste vinden die bij je specifieke setup past. Hier is een andere benadering:

1. AirScreen: Overweeg de AirScreen-app te downloaden. Het werkt geweldig met AirPlay en ondersteunt Android-tv’s. Je kunt het vinden in de Google Play Store.

2. Wi-Fi-verbinding: Zorg ervoor dat je iPhone en Android TV op hetzelfde Wi-Fi-netwerk zitten. Dit is niet-onderhandelbaar voor elke schermspiegeling om te werken.

3. Start AirScreen: Open de AirScreen-app op je Android TV. Het zou automatisch moeten beginnen met instellen.

4. Activeer AirPlay: Ga op je iPhone naar het Controle Centrum en kies “Scherm Spiegelen”. Je Android TV zou moeten worden weergegeven als “AS-[Apparaatnaam]“ als alles correct is ingesteld.

5. Selecteer en Spiegel: Kies je apparaat uit de lijst om je iPhone-scherm naar je Android TV te spiegelen.

Als je merkt dat Docast en AirScreen niet werken voor jou, kunnen de volgende stappen het bekijken van firmware-updates voor je tv of zelfs het verkennen van hardware-oplossingen zoals een Apple TV zijn. Dit zou je echter op weg moeten helpen voor de meeste behoeften.

Voor degenen die nieuwsgierig zijn naar Docast, zorg ervoor dat je de schermspiegelingsoplossing bekijkt, die de ervaring voor veel setups kan stroomlijnen.

Veel plezier met casten! :smile:

De methoden gedeeld door @mike34 en @hoshikuzu zijn solide, maar hier is een andere invalshoek die je wellicht wilt overwegen. Sommige mensen hebben succes gevonden met apps zoals ApowerMirror en LetsView als alternatieven. Deze opties kunnen ook nuttig zijn als je problemen tegenkomt met Docast of AirScreen.

Voordelen van Docast Scherm Spiegel App:

• Gebruiksvriendelijke Interface: Vrij intuïtief, waardoor het ook voor beginners gemakkelijk is om in te stellen.
  • Veelzijdige Apparaat Compatibiliteit: Werkt goed in verschillende ecosystemen, inclusief iOS en Android.
  • Stabiele Verbinding: Over het algemeen betrouwbaar voor stabiele spiegeling met minimale vertraging.

Nadelen van Docast Scherm Spiegel App:

• Occasionele Connectiviteitsproblemen: Sommige gebruikers rapporteren sporadische onderbrekingen.
  • Beperkte Gratis Functies: Je zult merken dat bepaalde functies beperkt zijn in de gratis versie, waardoor je mogelijk naar een betaalde upgrade wordt geduwd.
  • Installatietijd: Hoewel niet al te ingewikkeld, kan het voor sommige gebruikers langer duren dan bij andere apps.

Kort samengevat, als Docast en AirScreen het niet voor je doen, zijn ApowerMirror en LetsView het bekijken waard. Ze zijn ook beschikbaar op Google Play en ondersteunen vergelijkbare functionaliteiten. Houd er echter rekening mee dat verschillende opstellingen beter werken met verschillende spiegelapps, dus enige trial-and-error kan nodig zijn. Zorg er ook voor dat je netwerk stabiel is; zelfs de beste apps hebben moeite met slechte Wi-Fi.

Voor grondige probleemoplossing kunnen firmware-updates op je tv of de toevlucht nemen tot een extern streamingapparaat zoals Apple TV nodig zijn als alles anders faalt.

Veel plezier met spiegelen!