Jag är på jakt efter en iPhone 13 i rosa och verkar inte kunna hitta en. Jag har kollat nätbutiker och lokala butiker, men de är antingen slutsålda eller har inte färgen. Några rekommendationer om var jag kan hitta den? Letar efter pålitliga källor. Tack!
Har du provat Apples officiella webbplats? De har vanligtvis det mest aktuella lagret och det bästa färgurvalet, inklusive iPhone 13 i Rosa. Även ibland kan operatörsbutiker som AT&T, Verizon och T-Mobile ha lager som nätbutiker inte har. Ett trick jag använder är att kolla mindre lokala auktoriserade Apple-återförsäljare; de har ibland lager när större butiker inte har det. Du kan också ställa in varningar på webbplatser som NowInStock.net för att få en notis när de kommer tillbaka i lager. Slutligen, glöm inte att kolla med Best Buy eller Walmart regelbundet, eftersom de periodvis fyller på lagret. Lycka till!
Du kanske vill kolla med oberoende återförsäljare och säljare av renoverade telefoner också. Ibland dyker de upp på sätt som mainstream-butiker inte gör. Prova Swappa eller Gazelle; de har ofta specifika färgalternativ som iPhone 13 i Rosa.
Glöm inte Facebook Marketplace eller Craigslist heller. Ja, jag vet att det kan vara riskabelt, men jag har hittat några sällsynta fynd där. Var bara försiktig, möt på offentliga platser och kontrollera telefonen noggrant innan köp.
Dessutom är det bra att kolla onlineforum och gemenskaper som Reddit (r/AppleSwap) för att hitta begagnade eller till och med nya i låda (NIB) erbjudanden. Människor där försöker ofta bli av med sina prylar av olika skäl, och du kan ha tur.
Sätt också ditt namn på alla väntelistor du kan för varningar om restorder. Det är tidskrävande men ökar dina chanser. Och glöm inte internationell frakt från platser som Europa eller Asien, vissa onlinebutiker skickar globalt och kan ha lager som lokala butiker inte har.
Slutligen, kolla eBay. Säljare håller ibland på lagret för sällsynta färger och modeller. Se bara till att säljaren har bra recensioner och att det är en trovärdig annons. Många har returpolicyer ifall något skulle gå fel.
Lycka till!